Information

De flesta ställda frågor och svar hittar ni här gällande, insamling, kundtjänst, samarbeten och B2B

Frågor & svar

FAQ

  • Varför klassinsamlingar?

    Syftet med klassinsamlingar är enkelt: att finansiera resor och aktiviteter som inte täcks av skolans budget. Det kan handla om allt från en dagstur till ett museum till en veckolång resa till fjällen. Dessa aktiviteter betraktas som “extra” och får inte vara obligatoriska, vilket gör att skolorna inte kan lägga kostnaden på föräldrarna. Istället tar eleverna, ofta med stöd från lärare och föräldrar, saken i egna händer och organiserar insamlingar för att göra resorna möjliga.

  • Hur fungerar insamlings portalen?

    Varje insamling får en egen försäljningsportal. Inloggningsuppgifter skickas till den insamlingsansvarige via e-post. 'Användarnamnet' förblir detsamma, medan lösenordet uppdateras kontinuerligt under insamlingens gång av säkerhetsskäl. Ett nytt lösenord skickas automatiskt till den ansvariges e-post när man vill logga in för att följa försäljningens utveckling. Portalen ger en ekonomisk överblick med all information som kan behövas under försäljningsperioden. 

  • Hur lång är leveranstiden?

    Våra leveranser beräknas ta mellan 2–7 dagar. Tveka inte att höra av er till oss om ni har fler frågor om er leverans!

  • Får min förening beställa varor i bulk och sälja på egen hand?

    Det är upp till de enskilda företagen vi samarbetar med att avgöra om de vill tacka ja eller nej till en sådan begäran. Dingoo kan framföra förfrågan å insamlingens vägnar, men det är inget vi kan garantera. 

  • Vad skiljer Dingoo från andra insamlings tjänster?

    Vi samarbetar med svenska företag som tillverkar högkvalitativa produkter inom sina respektive nischer. Genom dessa samarbeten kan vi erbjuda köpare produkter som de verkligen kommer att uppskatta, till skillnad från tråkiga eller låg kvalitativa alternativ som många andra insamlingsföretag säljer. Vi vet att anhöriga till insamlingen sällan tackar nej till att ge sitt stöd, och därför anser vi det självklart att produkterna ska vara något man gillar och använder – inte skräp som man känner sig tvungen att köpa bara för att stötta sina nära. 

  • Hur stor del av vinsten får till min insamling?

    Vi garanterar för närvarande att 25 % av försäljningspriset för varje produkt går till insamlingen, oavsett om produkten kostar 200 kr eller 1 000 kr 

  • Hur går försäljningen till?

    Registrera er insamling

    Klassen eller gruppen registrerar sig på vår plattform och skapar en egen insamlingssida.

    Utforska produkterna

    Gruppen väljer från vårt utbud av produkter som de vill sälja för att nå sitt mål.

    Dela webbshoppen

    Gruppen delar webbshoppen med familj, vänner och bekanta.

    Köpare stöttar insamlingen

    När köpare (som känner gruppen) besöker webbshoppen och köper produkter, går en del av intäkterna direkt till insamlingen.

    Få en generös andel

    Gruppen får en del av försäljningen som hjälper dem att nå sitt mål snabbt och enkelt.

    Vi sköter logistiken

    Dingoo hanterar allt till leverans, så gruppen kan fokusera på försäljningen.

    Få support på vägen

    Vi erbjuder kontinuerligt stöd som rådgivning för att säkerställa framgång.

    Nå målet och fira!

    När insamlingen är klar får gruppen sina pengar och kan åka på klassresan, tävlingen eller det andra målet de drömde om!

Kontakta Dingoo

Har du frågor eller behöver du hjälp? Kontakta oss gärna! Fyll i kontaktformuläret nedan, så återkommer vi så fort vi kan!

Granska din varukorg
Wait! Here's an exclusive offer for you.
Summa
Total Installment Payments